Bedrijfsfilm Rotterdam

 

Bedrijfsfilm Rotterdam

Wil jij ervoor zorgen dat je bedrijf een goede naam krijgt. Dan is het niet onverstandig om een bedrijfsfilm te laten maken. We leven tegenwoordig immers in een visuele samenleving dus daar moet je dan ook gebruik van maken. Maar waar moet een goede bedrijfsfilm Rotterdam zoal aan voldoen?

 

Geen clichés gebruiken

 

Het probleem van veel bedrijfsfilms is dat er heel veel clichés worden gebruikt. Dat is nou juist niet de bedoeling, want dat is wel het laatste waar een consument zin in heeft. Weer zo’n afgezaagd filmpje zonder enige substantie. Het is veel verstandiger om vernieuwende dingen te proberen. Laat je bedrijfsfilm dan ook maken door een origineel productiebedrijf en niet één met weinig inventiviteit. Je kunt daar snel achter komen door de filmpjes op hun website te bekijken. Blijkt uit die filmpjes dat het er allemaal niet zo origineel uitziet? Surf dan naar een site waar ze iets meer originaliteit vertonen.

 

Een eigen geluid

 

Een bedrijfsfilmpje moet ook niet te algemeen zijn. Het moet niet clichématig zijn, maar ook niet inwisselbaar. Het is belangrijk dat het eigen geluid naar voren wordt gebracht. Als bedrijf heb je immers een eigen stem. Een eigen identiteit waar je trots op bent. Dit kan bijvoorbeeld een relativerende houding zijn. Maar misschien ook een fanatieke houding, waarbij de focus op iets zeer bijzonders wordt gelegd. In principe maakt het niet heel veel uit wat het is, als het maar goed naar voren komt.

 

Budget

 

Natuurlijk is het van belang om op het budget te letten. Net als bij het maken reguliere speelfilms, wil het niet zeggen dat een groot budget per se een betere film maakt. Het is wel een feit dat met een groot budget er meer mogelijkheden zijn om bepaalde zaken naar voren te brengen. Een budget is dus wel enigszins belangrijk, maar je moet er niet te veel waarde aan hechten. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

 

Acteurs

 

Voor een filmpje is het belangrijk om goede acteurs te hebben, maar vaak is het ook leuk om personeel te gebruiken. Misschien heb je wel personeelsleden met zeer veel acteertalent. Dan is het natuurlijk wel zo leuk als dit talent op een duidelijk wijze naar voren komt. Maar de regisseur van een bedrijfsfilmpje kan ook aanwijzingen geven. Wil je het echt professioneel aanpakken, dan kun je ook gebruik gaan maken van echte acteurs. Maar het nadeel is dat dit vaak wel iets meer geld kost.

Leave a Comment